Vi optager nye medlemmer

Næste gang fra

3. september - 28. september

I Gråsten Karate Klub optager vi nye medlemmer 2-3 gange årligt, på denne side vil altid kunne se hvornår det næste hold starter.

Der vil cirka være en måneds prøvetid, hvor det er gratis at komme og prøve karate.

(den gratis tidsperiode er fastsat af klubben og kan derfor ikke flyttes eller tilpasses den enkelte)

Hvor træner vi?

Vi træner i idræts lokale 1 & 2, Ahlmannsparken i Gråsten.

Adressen er Ahlefeldvej 4, 6300 Gråsten.

Fra hovedindgangen, er det ned af den store trappe og så er det første dør på venstre hånd!

Hvad skal man medbringe?

For at kunne deltage i træningen, er det eneste du skal have med, noget sportstøj, som du kan bevæge dig frit i. Vi benytter ikke fodtøj til træningen så det er jo meget nemt. Det eneste tidspunkt man gerne må have fodtøj på til træning er hvis man fx har fodvorter eller hvis træningen er planlagt derefter.

Hvem kan starte?

Det eneste krav vi har er at du er fyldt 10 år. Derudover kan alle starte uanset kondition, da der vil blive taget hensyn til alle.

Vil du gerne starte til karate men du er ikke fyldt 10 år endnu, så kan starte på vores kids-hold!

Se mere om Kids-holdet her

Hvordan starter man og hvad kan man forvente?

Det eneste du skal gøre er at møde op i klubben en af de dage hvor vi afholder vores træning.

I Gråsten Karate Klub træner vi Shinkyokushin karate, der er et fuldkontakt karate system. Det betyder, at man kan se frem til hård fysisk træning med kontakt, hvilket minder lidt om boksning.
Det betyder slet ikke, at man skal være bekymret for sin første træningstime og træningstimerne fremover, da der bliver lagt stor vægt på, at man tager hensyn til hinanden. Som begynder starter man stille og roligt ud, og des mere erfaren man bliver, des mere kan man.

Vi tilrettelægger træningen således, at alle kan være med.

Der vil være mulighed for 4 træningspas om ugen, men det er ikke en nødvendighed for at kunne være med.

Graduering/ bælte-eksamen

Når der afholdes graduering i klubben gøres det for lukkede døre, det vil sige at forældre, venner og bekendte ikke må stå og kigge på under graduering. Dette gør vi for elevernes skyld, så de ikke bliver forstyrret og mister koncentrationen undervejs.

Bælte

Når man har bestået sin graduering og skal have et nyt bælte, kan det købes i klubben på samme dag.

WKO-pas

Den første graduering koster 200 kr. i alt dette er fordi eleven skal have et WKO-pas, i passet bliver der noteret hvad eleven har gennemgået, fx gradueringer, dommererfaringer, stævner m.m.

Man skal altid huske at tage sit WKO pas med til alle arrangementer indenfor karate.

Gradueringerne efter koster 50 kr at deltage i og hvis man består og skal have nyt bælte koster det 100 kr.

Beskyttelsesudstyr

Beskyttelsesudstyr er en go måde at forebygge mange skader på. Vi anbefaler derfor at man anskaffer sig, benbeskyttere, skridtbeskyttere og tandbeskyttere inden, man starter på kamptræningen, som finder sted alle torsdage.

Alt udstyr kan købes i klubben.

Træningstider (Begynderholdet)

Mandag