Instruktører

Cheftræner

Rasmus Rasmussen 2. Dan

Jeg har trænet karate siden jeg var 11 år gammel, inden da havde jeg prøvet forskellige sportsgrene som fx skydning og fodbold. Men ingen af dem gav mig det jeg ønskede.

Jeg elsker at presse mine grænser til det yderste og det har jeg rig mulighed for igennem karaten. Jeg har altid været meget fascineret af Japan og Japansk kultur og budo, hvilket også var en af grundende til at jeg startede til karate.

Jeg er gradueret 2. Dan i 2016 og sidder i karate klubbens bestyrelse som næstformand.

Instruktør

Michael Petersen Fogt 3. Kyu

Jeg startede til karate, da jeg var 9 år gammel, hvor jeg trænede i Aabenraa Karate Klub fra 1988 - 1994.

Efterfølgende var jeg med til at starte Gråsten Karate Klub i 2002, som jeg stadig træner i.
Så jeg har nu trænet karate i ca 23 år.

Jeg kan lide alle elementer i karate, men er især tiltrukket af kumite eller kamp, som det hedder på dansk.
Derudover finder jeg stor tilfredsstillelse i, at lære andre den Japanske kunst og se dem vokse med opgaven.
I mine yngre dage, har jeg deltaget i utallige i hele landet stævner med stor success.
I dag er jeg naturligvis stolt over alt det jeg har vundet, ikke kun pokaler, men også den familie og det fællesskab karaten har givet mig.

Ud over at være instruktør, sidder jeg også i klubbens bestyrelse.

Instruktør

Johnny Wilhelmsen Schmuck 3. Kyu

Jeg har trænet karate over flere gange.

Første gang da jeg var omkring 10 år gammel. Jeg har i mellemtiden prøvet meget andet, bl.a. Taekwondo, men er altid vendt tilbage til karate, som jeg føler er det helt rigtige for mig.
Disciplinen og den Japanske kultur har altid fascineret mig.

Jeg har altid være vild med kamp og sparring – Det er det der som ung har vagt min interesse for denne sport.
I dag er min favorittræning kata og teknisk træning.

Jeg har siden 2014 haft ansvaret for vores Kids – En træning jeg holdte meget af, da jeg elsker at arbejde med og udvikle børn og unge.
De seneste år har jeg dog primært stået for træningen af vores nybegyndere og fortsættere. En træning jeg i høj grad er vild med.
Det er sjovt at lære fra sig og se ens elever vokse med opgaverne og endda overhale mig i graderne 🙂

Ud over den daglige træning, sidder jeg som formand i klubben.
Jeg sidder også med i bestyrelsen for DKU (vores landsorganisation)
Derudover hjælper jeg til i katakomitéen, så endnu flere karate udøvere kan komme til stævner og prøve denne fantastiske sport.

Kidsinstruktør

Rune Petersen 8. Kyu

Førstehjælp

Alle klubbens instruktører og bestyrelsen har taget førstehjælps bevis, hvilket bliver fornyet hvert andet år.

Kurser

Klubbens instruktører er løbende til kurser og seminarer for at holde sig opdateret.