Instruktører

Cheftræner

Rasmus Rasmussen 2. Dan

Jeg har trænet karate siden jeg var 11 år gammel, inden da havde jeg prøvet forskellige sportsgrene som fx skydning og fodbold. Men ingen af dem gav mig det jeg ønskede.

Jeg elsker at presse mine grænser til det yderste og det har jeg rig mulighed for igennem karaten. Jeg har altid været meget fascineret af Japan og Japansk kultur og budo, hvilket også var en af grundende til at jeg startede til karate.

Jeg er gradueret 2. Dan i 2016 og sidder i karate klubbens bestyrelse som næstformand.

Instruktør

Michael Petersen Fogt 3. Kyu

Jeg startede til karate, da jeg var 9 år gammel, hvor jeg trænede i Aabenraa Karate Klub fra 1988 - 1994.

Efterfølgende var jeg med til at starte Gråsten Karate Klub i 2002, som jeg stadig træner i.
Så jeg har nu trænet karate i ca 23 år.

Jeg kan lide alle elementer i karate, men er især tiltrukket af kumite eller kamp, som det hedder på dansk.
Derudover finder jeg stor tilfredsstillelse i, at lære andre den Japanske kunst og se dem vokse med opgaven.
I mine yngre dage, har jeg deltaget i utallige i hele landet stævner med stor success.
I dag er jeg naturligvis stolt over alt det jeg har vundet, ikke kun pokaler, men også den familie og det fællesskab karaten har givet mig.

Ud over at være instruktør, sidder jeg også i klubbens bestyrelse.

Kidsinstruktør

Jasmin Dittfeld 6. Kyu

Jeg startede karate som 10-årig, efter at have gået i flere år til svømning. Karate har altid været en fascination for mig. Men især har Kumite eller kamp tiltrukket mig.

Til hverdag, har jeg ansvaret for vores Kids 2-hold. En rolle, som jeg er utroligt glad for, især da man kan se, hvordan de unge udvikler sig fysisk. Samtidigt så kan jeg godt lide at lære fra mig.

Instruktør

Johnny Wilhelmsen Schmuck 3. Kyu

Jeg har trænet karate i flere omgange gennem mit liv, første gang allerede som 10-årig. I løbet af årene har jeg udforsket andre kampsportsgrene, herunder Taekwondo, men karate har altid haft en særlig plads i mit hjerte. Det er en disciplin, der ikke kun udfordrer kroppen, men også sindet, og jeg er dybt fascineret af den japanske kultur, som gennemsyrer sporten.

Kamp og sparring har altid været noget, der fangede mig, især som ung. Det var denne intense fysiske udfoldelse, der først tændte min passion for karate. Men som årene er gået, har jeg også udviklet en stor kærlighed for kata og teknisk træning, hvor præcision og kontrol er i fokus.

Siden 2014 har jeg haft ansvaret for vores Kids-træning, en rolle jeg har holdt meget af, da det giver mig mulighed for at arbejde med børn og unge og se dem udvikle sig både fysisk og mentalt. De seneste år har jeg primært stået for træningen af vores nybegyndere og fortsættere, hvilket jeg finder utrolig tilfredsstillende. Der er noget helt særligt ved at kunne videregive sin viden og se sine elever vokse med opgaverne – og nogle gange endda overhale mig i graderne!

Udover min rolle som instruktør, har jeg også det ærefulde ansvar som formand i klubben. Jeg er aktiv i bestyrelsen for vores landsorganisation, DKU, og deltager i katakomitéen for at sikre, at endnu flere karateudøvere får mulighed for at opleve glæden ved at konkurrere og udforske denne fantastiske sport.

Kidsinstruktør

Søren Brunsgaard 8. Kyu

Jeg begyndte min karaterejse som 39-årig i foråret 2022, og det tog ikke lang tid, før jeg blev fuldstændig grebet af sporten. Det, der især fascinerer mig, er kombinationen af den fysiske træning og  fordybelsen i de forskellige teknikker.

Som instruktør for Kids 1 er det en utrolig spændende og givende opgave at undervise de yngste. Muligheden for at lære fra mig motiverer mig til selv at blive bedre og konstant udvikle mine færdigheder.

Førstehjælp

Alle klubbens instruktører og bestyrelsen har taget førstehjælps bevis, hvilket bliver fornyet hvert andet år.

Kurser

Klubbens instruktører er løbende til kurser og seminarer for at holde sig opdateret.